Bee Gees

Els que arribaven més amunt

Banda britànica, tot i que es va formar a Austràlia, composta per tres germans: en Barry i els bessons Robin i Maurice Gibb. La seva fórmula sonora s’emparava en unes impecables harmonies vocals, una destacada orquestració de suport, unes veus altes i l'ús de falsets per a emfatitzar aspectes del tema.

Previ a les veus en falset, abans que tinguessin "febre els dissabtes a la nit", els Bee Gees (inicials de Brother’s Gibb's) ja havien evidenciat, sobradament, el seu extraordinari talent. En la dècada daurada dels seixanta ja estaven catalogats com un dels millors conjunts pop.

Creadors de centenars de composicions originals, l'any 1966 aconseguirien el seu primer gran èxit amb el tema "Spicks and specks". L'any següent publicarien l'esplèndid àlbum de debut “Bee Gees 1st”. D'aquest disc destaquen temes com “To love somebody”, “Holiday” i l’esplèndida “New York Mining Disaster 1941”. La majoria de cançons les van compondre Robin i Barry amb tot just disset i vint anys.

Horizontal” editat el 1968 tornava a incloure extraordinaris temes com “World”, “I started the joke” i sobretot, “Massachusetts”, el seu primer número 1 a molts llocs del món. Aquell mateix any publiquen “Idea” i al següent, el magnífic doble LP “Odessa”. L'any 1971, amb l'àlbum "Trafalgar" aconseguirien un altre gran èxit amb la romàntica "How can you mend a broken heart" (Com pots reparar un cor trencat).

El 1977 arriba el deliri, el seu gran reconeixement a nivell mundial en composar i interpretar la banda sonora de la pel.lícula "Saturday Night Fever" on “How Deep Is Your Love”, “Stayin' Alive” i “Night Fever” els empenya al capdamunt de les llistes d'èxits de la majoria de països.

Bee Gees
Aquestes produccions cinèfiles, però, van representar un canvi d'estil, amb predomini del falset de Barry, un estil molt més comercial, menys emotiu, ... música per al seu consum en discoteques.

Posteriorment, l'any 1979, amb "Tragedy" i "Too Much Heaven" encara tornarien a aconseguir diversos hits més.

Dels Bee Gees però, em quedo amb les composicions dels seus primers anys, amb l'enorme sensibilitat que fluia de cançons com ara “New York Mining Disaster 1941”, un tema on es pot gaudir, en estat pur, de les admirables harmonies vocals d'aquests tres germans Gibb.