Orquestra Mirasol

Els fillols de la sala Zeleste

El so hipnòtic d'un Fender Rhodes, un baix que assolia funcions de guitarra solista, una percussió salvatge, un saxo, una flauta travessera, una bateria, cinc músics avantguardistes, unes melodies increïbles,… això era la Mirasol.

Orquestra singular, de trajectòria curta però intensa. Va néixer l’any 1973, fruit de la unió artística entre el pianista Víctor Ammann i el baixista Xavier Batllés quan, en pla comuna, van decidir llogar una casa al barri de Mira-sol de Sant Cugat del Vallès (d’aquí ve el nom de l'orquestra).

Allà hi van anar a viure i allà es van impregnar de tot tipus de música, tot incorporant les aportacions de la colla de gent que per aquell habitatge hi anava transitant, com els músics César Vieira i Pedrito Díaz, components que varen imprimir a l'orquestra la seva influència llatina.

Dos discos composen la discografia de l’Orquestra Mirasol: “Salsa catalana” (1974) i “D’oca a oca i tira que et toca” (1975), ambdós produïts pel segell Zeleste i distribuïts per Edigsa.

Orquestra Mirasol
Dos únics discos composen la seva discografia: “Salsa catalana” (1974) i “D’oca a oca i tira que et toca” (1975), ambdós produïts pel segell Zeleste i distribuïts per Edigsa.

L'interessant experiment artístic que va representar "Salsa catalana" ens va deixar extraordinàries composicions, com ara, el tema que obre el disc,“To de re per a mandolina i clarinet”. Un àlbum que va trencar esquemes i el treball de més ressò dins del corrent local batejat com a “Ona Laietana”.

El disc va tenir una àmplia difusió a tot l’Estat i va proporcionar a l’Orquestra Mirasol nombroses actuacions fora de Catalunya.