Arthur Conley

El fillol d'Otis Redding

Cantant de música soul nascut a McIntosh County, un municipi nord-americà de l’estat sureny de Geòrgia tot i que, posteriorment, va créixer i es va criar a Atlanta, lloc on es va formar com a cantant i com a compositor, encoratjat per la rellevant activitat artístico/cultural d'aquesta ciutat.

Artista realment precoç, el primer disc d'Arthur Conley data de l’any 1959, període en el qual, ell només comptava amb tan sols tretze anys d'edat i formava part, en qualitat de cantant solista, d’un grup anomenat Arthur & The Corvets, formació amb la qual editaria tres singles més abans de iniciar la seva sòlida carrera en solitari.

Apadrinat pel gran Otis Redding, Arthur Conley va publicar apreciables èxits, com ara "Sweet soul music" (1967) i "Funky street" (1968). Otis s’havia convertit en el seu tutor, aconseguint-li un contracte amb l’acreditat segell discogràfic Atlantic i portant-lo de gira per Europa, formant part de l'espectacle Stax/Volt Revue, el show que l’any 1967 havia muntat la companyia discogràfica Stax Records per donar a conèixer artistes del seu catàleg.

¿Do you like good music? (t'agrada la bona música), amb aquesta pregunta comença un dels temes fonamentals del soul, "Sweet soul music", una cançó que originàriament havia compost, amb el títol de "Yeah man", un dels pioners de la música soul, el formidable Sam Cooke, un tema que es va incloure en el seu àlbum pòstum, "Shake".

Arthur Conley i Otis Redding van reescriure "Yeah man", incorporant-t’hi una introducció calcada de la banda sonora de la pel.licula "Els set magnífics" i canviant el sentit de la lletra original, transformant-la en un text d'homenatge a acreditats intèrprets de música soul: James Brown, Sam & Dave, Wilson Pickett, Otis Reding,...

A la contraportada de l’àlbum "Sweet soul music" Otis Redding hi escriu:

"... La primera vegada que vaig escoltar a Arthur Conley vaig quedar absolutament flipat, era l’any 1965, a Baltimore, va ser quan un amic meu em va deixar escoltar una demo que Arthur havia enregistrat.

Em va entusiasmar tant aquella gravació que el meu amic va decidir que m'havia de trobar amb ell. Ho vaig fer, i després de parlar una estona amb Conley, em vaig convertir en el seu productor discogràfic...".

I a vosaltres, ¿Us agrada la bona música?