Boston

A poc a poc i amb bona lletra

Quintet de rock nord-americà creat a mitjans de 1969 pel virtuós guitarrista i compositor Tom Scholz, al costat del vocalista Brad Delp, el guitarrista Barry Goudreau, el baixista Fran Sheehan i el bateria Jim Masdea (que al cap de poc temps, seria substituït per Sib Hashian). Sense complicacions, la banda va prendre el seu nom de la ciutat d’origen del grup, Boston, la capital de l'estat de Massachusetts.

L’any 1976, mentre treballava a la companyia Polaroid com a dissenyador de productes, Tom Scholz, anava enregistrant maquetes de rock en un estudi de gravació casolà que havia muntat, tot sol, al soterrani de casa seva. En realitat, Scholz, perfeccionista obsessiu, portava gairebé cinc anys escrivint i arreglant cada detall d’aquests temes. Inicialment, cap discogràfica semblava interessada a produir el seu projecte, finalment, però, les maquetes van aconseguir cridar l'atenció del segell Epic, discogràfica que va posar a l’abast de Boston l’edició del seu primer treball discogràfic.

"Boston", l’homònim àlbum de debut del grup és, sens dubte, el treball clau de la banda, un disc publicat l’any 1976 on brilla l’excel.lent categoria compositiva de Tom Scholz: en el disc s’hi troben sis composicions creades en l’esmentat estudi domèstic. Entre elles, el tema més conegut de Boston, "More than a feeling" (és més que un sentiment), un potent rock amb una estructura genial, un d'aquells temes que no et canses d'escoltar mai per més temps que passi, una composició amb una potència vocal i instrumental increïble.

"Boston" va començar a vendre milers de còpies des del primer dia què va ser col.locat sobre els expositors de les botigues de discos. Impulsat, sobretot, per "More than a feeling" l'àlbum es va disparar: en poc més de quinze dies ja havia venut mig milió d'exemplars i, a més, la demanda continuava creixent, tardant molt temps a esvair-se: un milió, dos milions, tres milions... El debut de Boston va aguantar en els rànquings de vendes quasi dos anys, sobrepassant, finalment, els disset milions d’exemplars venuts.

Boston
Scholz sempre ha estat un individu estrany dins el negoci de la indústria musical. Fins que no va comprovar irrefutablement que estava venent milions de discos, no va deixar el seu treball d’enginyer als laboratoris Polaroid. Després, la seva actitud no va canviar gaire: seguia passant hores i hores tancat al seu estudi, produint cançons amb una tardança exasperant.

La seva lentitud a l'hora de publicar nou material s'ha fet llegendària: malgrat l'enorme èxit de cada un dels treballs de Boston, en més de trenta anys de carrera, únicament han publicat cinc àlbums, convertint-se en la banda consagrada i de llarga vida amb més escassa producció discogràfica.