Los Mustang

Especialistes en versions ben fetes

Quintet barceloní d'estil pop/rock especialitzat en versions. Un dels conjunts més representatius de la dècada dels seixanta, un conjunt que destacava per les seves formes elegants i la seva pulcritud instrumental.

Els inicis de la banda es remunten al mes de novembre de 1960 quan s'ajunten per tocar temes instrumentals els guitarristes Marco Rossi i Tony Mercadé amb el baixista Miguel Navarro. El que era pur entreteniment anava prenent cos i, l'any 1961, ja com a grup compacte, participen en un certamen de conjunts Universitaris. Motivats per l'experiència, el trio decideix fer el salt i fitxen al cantant Santi Carulla, vocalista que havia passat breument per Los Sirex i futur líder de la banda i al bateria Tony Mier.

A finals de 1964 la seva fama havia crescut de tal manera, que els lectors de Discobolo, la principal revista musical espanyola de l'època, per votació popular, declaren a Los Mustang millor conjunt nacional.


El mes d'octubre de 1964 publiquen el seu novè treball discogràfic, un dels discos més populars de Los Mustang i, alhora, juntament amb "El submarino amarillo", un dels vinils més venuts del quintet. Es tracta d'un EP que inclou quatre temes: "Mi vida", "Y volvamos al amor", "Un mundo sin amor" i, finalment, "Conocerte mejor", una encertada versió, clavada al original, de "I should have known better" de The Beatles.


Entre 1964 i 1970 cap disc de Los Mustang va vendre menys de 25.000 exemplars, amb l'excepció de "El submaríno amarillo" que va arribar a les 130.000 còpies.

Unes xifres importants tenint en compte el reduït nombre d'aparells reproductors en els anys seixanta a Espanya.

L'any 1965, coincidint amb la històrica visita que els Beatles van fer a Espanya per a actuar a Barcelona i Madrid, Brian Epstein, el seu manager, va signar un acord amb la EMI espanyola pel qual els discos de The Beatles es comercialitzarien a Espanya un mes més tard que al Regne Unit.

Aquest fet, permetria a Los Mustang, que pertanyien a la mateixa companyia discogràfica, tenir marge per a posar al mercat adaptacions dels Beatles, abans que aquí aparegués la versió original.