Banda britànica creada l’any 1969 per l'australià Keith Potger després de la dissolució de la banda de Melbourne d’estil folk-pop The Seekers. La nova (new) formació, desprès de diversos canvis, quedaria integrada per Eve Graham, Lyn Paul, Marty Kristian, Peter Doyle i Paul Layton. La idea inicial de The New Seekers era la de dirigirse al mateix tipus de públic que abans tenia The Seekers, però, decantant-se més per composicions pop-rock.
En els primers dos anys d’existència, The New Seekers va llançar diversos singles, discos que van obtenir un escàs reconeixement comercial. Finalment, el mes de juny de 1971, el quintet va publicar, "Never ending song of love" (mai s’acaba la cançó de l’amor), un tema que va tenir força èxit al Regne Unit.
Sortosament, a finals de 1971, se'ls va fer una oferta d'aquelles que costa rebutjar: enregistrar "I'd like to buy the world a coke" (m'agradaria convidar al món a una Coca-Cola), un enganxós i optimista tema musical d'un minut de durada, compost expressament per a una campanya publicitària de Coca-Cola, un espot de televisió batejat amb el nom de Hilltop que, posteriorment, s'emetria per tot el món.
En l’esmentat anunci, d’estil coral, joves de totes les races i religions transmetien un missatge de solidaritat i esperança per assolir un món millor, tot invocant a la pau i a la fraternitat entre tots els éssers humans. Un espot que va tenir un enorme ressonància, convertint-se, amb el temps, en una de les campanyes més emblemàtiques de la marca Coca-Cola i en un èxit que va sobrepassar l'àmbit de la publicitat.
La repercussió mundial de "I'd like to buy the world a coke" no podia quedar sense recompensa. The New Seekers la va tornar a enregistrar allargant-la fins al dos minuts i vint segons, despullant-la del seu missatge publicitari i titulant-la: "I'd like to teach the world to sing" (m'agradaria ensenyar al món a cantar). Amb aquest títol, la banda britànica aconseguiria el seu primer èxit mundial.
La versió espanyola de l’espot deia, "Al mundo entero quiero dar, un mensaje de paz,..." i a molta gent, l'anunci els va arribar al mateix temps que la renovada cançó, un fet que donava la impressió que Coca-Cola s'havia aprofitat d’un èxit de The New Seekers per inserir-lo al seu anunci, quan, en realitat, va ser justament al revés.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada