Compositor, cantant i productor nord-americà de soul i funk nascut a Covington, un municipi situat a cinquanta quilòmetres al nord de Memphis, Tennessee. A mitjans dels anys seixanta, fent equip amb el lletrista David Porter, va ser un dels impulsors creatius del segell de música soul Stax Records, discogràfica on va treballar de compositor, músic de sessió i productor de discos.
En la seva adolescència, Isaac Hayes va aprendre a tocar el piano, l'orgue i el saxo. Els seus primers passos musicals els va donar al capdavant del seu propi grup, una formació que es deia, Isaac and The DooDads, al mateix temps, s'anava foguejant com a músic de sessió en els estudis de gravació de la discogràfica Stax.
El seu àlbum de debut, "Presenting Isaac Hayes", publicat l'any 1968, no va ser un gran èxit de vendes, però va servir per donar-se a conèixer. El seu "boom" arribaria l'any següent amb "Hot buttered soul" (el soul de la mantega calenta), un elapé de quaranta-cinc minuts de durada que contenia quatre extensos temes, un disc que es va deslligar dels estàndards del gènere i que va vendre tres milions de còpies.
Amb el cap afaitat, les seves cadenes d'or penjant del coll i les seves característiques ulleres de sol, la veritable popularitat de Isaac Hayes arribaria l'any 1971, va ser quan va compondre i interpretar l'impactant tema principal de la pel.lícula "Shaft", un film rebatejat aquí amb el nom de "Les nits vermelles de Harlem", un dels títols cinematogràfics més representatius del gènere "blaxploitation" (cinema fet i protagonitzat per afroamericans i orientat principalment cap a les audiències urbanes de raça negra).
Editada en format single, dos mesos després de la publicació de la banda sonora de la pel.lícula, "Theme from Shaft", va assolir el número 1 de les llistes d'èxits nord-americanes Billboard Hot 100. L'any següent, "Theme from Shaft", guanyaria el premi Oscar a la "Millor cançó original" i el Premi Grammy al "Millor Arranjament Instrumental".
Diuen les males llengües que Issac Hayes, va amenaçar al director de la pel.lícula, Gordon Parks, de retirar-li l'autorització per a incloure les seves composicions a la banda sonora musical de "Shaft" si ell no era el protagonista de la cinta. Un objectiu que, segons sembla, Isaac Hayes no va aconseguir.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada