Kiss

Molt més que una banda de rock: una marca comercial.

Banda nord-americana de hard rock i heavy metal formada a Nova York el mes de gener de 1973 pel baixista i vocalista Gene Simmons (Chaim Witz) i el guitarrista i cantant Paul Stanley (Stanley Bert Eisen), parella a la qual, més tard, s'hi afegiria el bateria Peter Criss (Peter Crisscoula) i el guitarra solista Ace Frehley (Paul Daniel Frehley).

Des dels seus inicis, els quatre membres de Kiss van assumir, individualment, la personalitat d'un conegut superheroi del còmic nord-americà. Així doncs, amb el suport de maquillatge facial (en blanc i negre) i amb la indumentària apropiada, cada un d'ells, en les actuacions del grup i en les imatges promocionals, anava caracteritzat d'acord amb el disseny del seu personatge. D'aquesta manera, Simmons era "The Demon" (el dimoni), Stanley "The Starchild" (el nen de les estrelles), Criss "The Catman" (l'home gat) i Frehley "The Spaceman" (l'home de l'espai).

Kiss va aconseguir contactar amb al gran públic gràcies a tota aquesta parafernàlia i a les seves contundents actuacions en directe, uns muntatges que comptaven amb l'afegit teatral de guitarres que treien fum i llançaven elements pirotècnics, amb el bateria tocant sobre una plataforma que s'aixecava i amb Simmons escopint foc i sang artificial per la boca, tot un espectacle que entusiasmava als seus seguidors.

Els seus tres primers àlbums d'estudi, "Kiss", "Hotter than hell" (més calent que l'infern) i "Dressed to kill" (vestit per matar), comercialitzats els anys 1974 i 1975 no van tenir gaire èxit. Va ser amb "Alive!" (¡en viu!), un doble disc en directe llançat el mes de setembre de 1975, que la banda va assolir a la fama mundial.

Tot i això, "Dressed to kill", incloïa la cançó que, editada en format single, es convertiria en el tema insígnia de Kiss, "Rock and Roll all nite", una composició de Paul Stanley i Gene Simmons que sempre ha estat utilitzada per tancar els concerts de la banda.

Kiss
Es tracta d'un rock que sembla expressament dissenyat perquè el públic interactuï amb la banda, un tema en el qual, la part coral convida obertament a les persones oients a incorporar-se a la interpretació corejant la frase principal de la cançó: "Wanna rock and roll all night and party every day,..." (vull rock and roll tota la nit i festa cada dia).

L'enorme popularitat de Kiss ha estat aprofitada per a crear una poderosa i fructífera maquinària publicitària, un marxandatge que els aporta una important font d’ingressos. Productes de tots tipus amb la seva imatge inunden el mercat, des de màquines recreatives fins a còmics, joguines, samarretes i, fins i tot, targetes de crèdit.